Monday, August 31, 2009

.kalau~~

.

.bila gaji masuk setiap bulan,
.kalau bagi parent rm200 sebulan,
.gaji kau luak ke?
.kau takkan dapat simpan untuk kahwin ke?
.kau memang hebat

.bilik bersepah-sepah,
.rambut bergelimpangan di lantai
.kalau tu bilik kau,
.kau buat tak tahu je ke?
.kau memang tahan dengan keadaan macam tu ke?
.kau memang hebat

.kau basuh baju, lepas tu nak jemur
.kalau hari tak hujan,
.memang kau akan jemur
.kat tengah dunia ke?
.kau memang hebat

.kalau nenek panggil orang lain,
.tapi orang tu tak ada
.tapi kau dekat situ
.kau tak boleh ke pergi kat nenek
.cakap baik-baik?
.memang kena tengking-tengking ke?
.kau memang hebat

.kalau kau cucu nenek
.tapi tak pernah suap nenek makan
.asyik orang yang sama je suap
.itu ke namanye cucu?
.kau memang hebat
*ok, kau pernah suap time cucu yang lain keluar ikut parents
.dan bermalam di tempat lain sebab kau sendiri tak nak ikut
.itu pun boleh kira berapa kali saja
*


.kalau dah tunang,
.kau boleh ikut suka hati kau
.untuk kau keluar
.walaupun parent bagi
.walaupun sebenarnya parents tak berapa ikhlas
.sebab kalau tak bagi kau akan buat muka
.lepas tu kau balik lewat
.pukul 2-3 pagi
.dan kau tu perempuan
.tak ape ke?
.kau memang hebat

.kalau bapa kau ajak kau makan
.time berbuka puasa
.walaupun kau tak boleh puasa
.perlu ke kau tengking-tengking bapa kau
.cakap kejap lagi kau akan makan
.tak boleh cakap baik-baik sikit ke?
.kau memang hebat

.kalau kau nak keluar dengan tunang kau,
.lepas tu mak kau nak ikut
.tapi bukan ikut kau pergi dating
.cuma nak pergi ke hospital
.tengok abang dia yang sakit
.memang kau tak bagi ke?
.kau memang hebat

.kalau kau pergi ke tempat yang dekat
.dengan hospital tempat pakcik kau sakit
.dan mak kau suruh kau
.pergi tengok pakcik kau sekejap
.luak ke masa kau bersama tunang kau
.walaupun cuma setengah jam?
.kau memang hebat

.kalau kau kerja,
.pergi subuh, balik dah nak maghrib
.balik rumah terus tidur
.tak tolong apa-apa kat rumah
.tak apa ke?
.memang macam tu ke life kau?
.kau memang hebat
*aku rasa ramai lagi kerja kat rumah tu*

.kalau aku jadi kau,
.aku tak macam kau
.sebab aku tak sehebat kau
.belajar tinggi-tinggi
.tapi bodoh

.memang malang untung sangat-sangat siapa yang dapat kau

.aku rasa nak check DNA la.
.yeop, jom check DNA dengan aku sekali.
.hari tu kau cakap nak check kan?

.hey kau!
.yang kau nak terasa tu kenapa?
.aku tak cakap pasal kau lah!
.hahahaha~


.p/s:
.hairi cakap, jangan mencarut time bulan puasa
.hormat bulan puasa ni
.err saya rasa saya tak mencarut
.ade kah?? ;p

24 comments

iza iziana hasan said...

siapa la yg intan maksud kan tu ek :)

cik intanurulfateha said...

~iza

.ade la kak org tu

ezzatul fatihah binti fauzi said...

nak join check DNA gak...
hihihi

♥ cik intan ♥ said...

~ezza

.hee jum! ;p

Heidi Shafiq said...

aduh senggugut aku bace.. :P

♥ Cik Ca said...

fushoooo ayat sikit nye tepek..
spe tuk cik intan oii...

violetless said...

hmmm...kadang2 ada org yg rasa diri dia hebat,diri diia tggi sgt...bia je dia ngn pangai dia...jgn layan...

saadah saadun said...

jgn mrh2 dear..
=)

.: wan r0hayaty :. said...

knp ni??
mcm perli someone jew,,
org ke??
;(

noor afzan said...

biasa la to dear..
kadang2 mereka2 nih x sedor diri..
pentingkan diri..
geram2 ngan orang macam itu..
hoho~

green said...

sabar ye..
tak sme yg pandai tu pandai..
kan..

♥ cik intan ♥ said...

~heidi

.eleh
.alasan nk buka pose la tu ;p

♥ cik intan ♥ said...

~cik ca

.utk ca lah!
.ahaks ;p

♥ cik intan ♥ said...

~saadah syg

.haish cmne x mara
.dah lame sabo neh
.haishh =.="

♥ cik intan ♥ said...

~viotless

.mmg x layan pun
.buat bodo je
.lg layan, lagi sakit ati

♥ cik intan ♥ said...

~wan

.eh mne de syg
.bkn kamu la
.kamu pnh jemur baju kt ruma sis ke? ;p

♥ cik intan ♥ said...

~afzan

.btul kak
.mmg x sedar diri
.huhu

♥ cik intan ♥ said...

~green

.tuhan kurniakan akal fikiran utk berfikir
.knp die x boleh brfikir dgn btul?
.haish susa org cmtu

adib said...

hidup angah!!
weh..aku nk check DNA..tp DNA tu ape..aku kn bodo bio..tu yg amik kimia..lalalalala (merendah diri)

ckp pasal gaji..aku mau pau suar selai..lalalala

♥ cik intan ♥ said...

~adib aka yeop~

.weh aku mmg la idup lagi
.lum mati lagik
.x tau la lepas entry ni die bce, die nk bunuh aku plak
.wakakakaka

.cheh, ko g la mntk die
.gaji die kn byk gile
.gaji aku ciput je
.sian aku
*buat-buat lupa janji nk belikan ko jeans lee ;p

shazika said...

sape dia sis??

cik intan® said...

~shazika

.biarlah rahsia :)

cik eykameow :) said...

manusia nie mmg kdg2 alpha. . . . biar lahh. harap2 org tu sedar.. em kiter nie byk2 kn bsabar jelahhh.

~♥ cik intan® said...

~eyka

.baek ustazah ;)

 

About Me

My Photo
intanurulfateha
Muar, Johor, Malaysia
Eh, dah ada dua orang baby girl! ;) | Berdaftar dengan SSM, Double I Excellent Enterprise : JR0046896-W | For any inquiries, whatsapp 012-7186471
View my complete profile

#our journey

Friends since 2008
Getting Close since Nov 2010

Daisypath Anniversary tickers

Love is not a matter of counting the years, it is about making the years!

Daisypath Anniversary tickers

Alhamdulillah.. :')

Daisypath Anniversary tickers

Jantung, Hati, Limpa, Paru

Wanita di jadikan atas nama cinta.
Kalau cari, mesti jumpa.

Dan kamu,
Mohammad Noor Irfan;
Terima kasih kerana mencari saya semula!

Hep ! ! !
Curik hati kite ekk!

Tapi tak per..
Kite suke~

(^__^)

#irfanintanJR

#irfanintanJR
Aleesya Eryna

Kesayangan 31-3-13

Kesayangan 31-3-13