Wednesday, August 5, 2009

.saya sudah report duty sebagai the principal :)

.

.hai kawan-kawan~

.bertemu kembali kita dalam segmen
.mari berblog bersama
.
cik teacher intan yang comel

.hari ni mau cerita yang saya sudah report duty sebagai pengetua guru sementara di SMK Bukit Naning .starting from today sampai tak tahu .sebab surat lantikan belum dapat lagi .PPD belum keluarkan .huhu~ .maybe dalam 2months saja saya menjadi guru .at least tak lah kebosanan sangat di rumah .oh translation masih berjalan seperti biasa cuma slow saja .dan elaun translation akan tetap dapat sebab itu kan part time saya :)

.saya bangun seawal 8pagi dan memulakan hari seperti biasa .bagi nenek minum susu+nestum .kemas-kemas rumah dan buat apa yang patut .tiba-tiba terdengar bunyi hon motor yang kuat .so pergi la buka pintu .kebetulan pagar rumah tak kunci .so slumber derk je la orang tu masuk .tengok-tengok rupanya kerani sekolah .dah la time tu saya belum mandi heee~ .dia cakap, pengetua suruh datang sekarang .saya cakap la, "mana sempat, dah lewat.. kenapa tak cakap awal-awal?" .then dia cakap, mandi cepat-cepat .then terus pergi sekolah

.huu~ .haruslah mandi secara laju .bukan secara koboi ye .harap maklum ;) .lepas siap-siap semua, terus lah merempit ke sekolah .dekat saja dalam 500 meter dari rumah .hehe .nasib baik baju dah siap iron .tak ada la kelam-kabut sangat .kebetulan abah off day hari ni .boleh la tengok-tengokkan chacha .nenek pula dah bagi minum siap-siap .lunch nanti mama suap nenek makan

.sampai saja sekolah, tunggu dalam 20 minit .sebab pengetua pergi kantin .nama pengetua hj ibrahim .yang haji azman tu rupanya penolong kanan .salah info pula hari tu .huhuhu~ .luckily pengetua sangat-sangat best .baik lah orangnya .lepas borak-borak dengan pengetua, jumpa haji azman pula .dia bagi saya segala bagai jadual .so secara rasminya saya akan ajar 4 kelas sahaja
.form 4 ajar 3 kelas
... 4 ST ...
... 4 K1 ...
... 4 K2 ...
.form 5 ajar 1 kelas
... 5 SN ...

.so dalam 1week saya ada 20 period sahaja .lepas settle jumpe haji azman, dia suruh masuk kelas mana yang sempat .time tu dah dah pukul 1.30 pm .saya ade english class dekat 5SN .so pergi la kejap .lepas sesi berkenalan, loceng pun bunyi .oh masa dah tamat .heee~ .so tak sempat la nak ajar apa-apa .lagipun baru 1st day, so memang tak prepare apa-apa .then students saya cakap, cikgu adlina *cikgu yang saya ganti* ada bagi lembaran kerja tapi belum siap fotostat .so esok students saya akan buat revision dari lembaran kerja tu laa .lagipun silibus dah habis

.then pukul 230 pm kena attend meeting .pasal solat hajat jumaat ni .esok pun sama ada meeting juga .tapi esok meeting emession .ntah betul ke tak saya eja hehe~ .saya tak sure pasal apa .tapi nama saya ada .so pergi saja lah~ .esok juga kena bagi segala bagai sijil untuk letak dalam rekod .surat pengesahan account maybank dan surat kwsp pun kena bawa

.ramai sangat bekas cikgu yang saya jumpa .cikgu hanizah, azidah, normadiah, uztaz rairah, ustaz madani, rudaini, shaib, misnah .ouh sangat ramai~ .mereka semua tidak berubah .masih ramah menegur saya dan mereka terasa diri mereka tua .sebab pelajar mereka sudah menjadi cikgu! .heee~ *walaupun cikgu tipu tipu sementara hehe*

.ouh ya~ .saya sudah dapat 3 orang kawan~ .tak lah terasa janggal nanti! .cikgu muadzam .dia neh classmate saya dari darjah6-form5 .dia gstt dan ajar english form1-2 .cikgu suriyani .dia ni gstt juga .dia ajar bm & pj and lastly cikgu maisarah .dia ni senior saya masa sekolah .dia yang tegur saya dulu .maklum la, saya kan pemalu ;p

.ehek~
.itu saja mahu update
.mahu guling-guling atas katil
.penat aih walaupun cuma masuk 1 kelas saja tadi

.sekian~
.daa!

40 comments

LuVidA^^ said...

congrats...
tecer.
huhu..
x saba tgk pix anak2 murid u yg ni plak..
:D

cik intanurulfateha said...

~luvida

.heee
.ni skola men, segan nak snap2 pic bagai~ ;p

hakiminfahira said...

salam cekgu intan..
huhuhu..
selamat menjadi cekgu semula..
cekgi intan..
ehh..silap plak..
cekgu intan

violetless said...

bestnya dapat ngaja...hehehe
mesti awk dapat byk peminat pasnih..heheheh..cikgu comel mesti student teruje je...

chipsmore said...

kene panggil cekgu la pasni...now jd cikgu gaji lumayan..hehe ;)

ber_uwang said...

nak sekolah balik la..

cikgu intan comel sangat

John Iverson said...

Selamat mengajar cikgu hehehe

azra said...

selamat pagi cikgu!!!
ahahaha
congratz..
commnt blog saya eyh..!!

cik intanurulfateha said...

~abg kimie

.haish perli la tuu ;p

cik intanurulfateha said...

~viotless

.haha ntah laa
.takot doang x suke kite je
.takot gk kene buli :D

cik intanurulfateha said...

~chipsmore

.alaa kite cekgu smntara je
.bkn cekgu betul
.tatahu la gaji dpt brp :D

cik intanurulfateha said...

~ber_uwang

.jom jom skola balik :D

cik intanurulfateha said...

~john iverson

.hee tenks bro! :)

cik intanurulfateha said...

~azra

.hee oke! :)
.slamat mlm la syg ;p

taz said...

wee bestnye intan jd cikgu :))
ajar subjek ape?

cik intanurulfateha said...

~taz

.hee ajar english utk form4 & 5 :)

ZARA 札拉 said...

500 meter je?

dushum2~

noor afzan said...

wahh..
bestnyer cikgu..
5SN tu kelas sains yer..
bnyak budak nerd ke?

cik intanurulfateha said...

~zara

.hikhik a'ah 500m je
.nk bgun kul7 pown bole ;p

cik intanurulfateha said...

~afzan

.a'ah kak
.kelas 5sains
.x de la nerd sgt
.oke laa
.hee doang baek je ngan kite :)

NoRT said...

intan da jd cekgu! huhuhuhu..bagus2... memang best la hang

cik intanurulfateha said...

~nort

.hee best! :)

Wanita Itu said...

salam kenal dek intan..

wah cikgu BI kamoo ya..

ajarkan kakak juga buleh??

ihiks..

Heidi Shafiq said...

jawatan cikgu disiplin de kosong x? :P

kuSut said...

gud monink teacher...

LuVidA^^ said...

skula men la bes...ley skudeng bdk spm..:P

cik intanurulfateha said...

~wanita itu

.ajar ape kak?
.abc leh la
.huhuhu

cik intanurulfateha said...

~heidi

.guru displin?
.tibe2 dah penuh ;p

cik intanurulfateha said...

~kusut

.hee morning! :)

cik intanurulfateha said...

~luvida

.haha silap2 doang yg skodeng i ;p

Gieyana said...

best tak jd cikgu? hmmm..owg ckp kalau jd cikgu nmpak lebey dewasa...betul ker? hiks!

helena's said...

selamat pagi chekgu!hehe

zura@iwan said...

hai cikgu....apa kabar? kekeke...mcm mn perasaan tu ek..

cik intanurulfateha said...

~gieyana

.hakhak matang ke?
.kang ade org muntah kang klu kite ckp diri kite matang ;p
.ntah la kak
.tp klu kite pkai tudung, mmg nmpak cam matured kot
.err bukan matured sbnrnye tp nmpak mcm makcik ;p

cik intanurulfateha said...

~sis hel

.dah petang la sis ;p
.selamat ptg k :)

cik intanurulfateha said...

~kak zura

.perasaan?
.haha ntah la kak
.biase kot sbb da biase :D

G-HaD's said...

intan..kamu sgt SOPAN+CANTK dgn tudung tu...hope dpt ISTIQAMAH ye;)
insyaallah!!

cik intanurulfateha said...

~g-hads

.insyaAllah
.aminn :)

[-suziey-] said...

ye cikgu intan sudh kembali...murid2 sila hormat cikgu comel yg ala2 murid ni ek..ekeke:D good luck

cik intanurulfateha said...

~suziey

.hee comel ek? ;p
.tenks kak :D

 

About Me

My Photo
intanurulfateha
Muar, Johor, Malaysia
Eh, dah ada dua orang baby girl! ;) | Berdaftar dengan SSM, Double I Excellent Enterprise : JR0046896-W | For any inquiries, whatsapp 012-7186471
View my complete profile

#our journey

Friends since 2008
Getting Close since Nov 2010

Daisypath Anniversary tickers

Love is not a matter of counting the years, it is about making the years!

Daisypath Anniversary tickers

Alhamdulillah.. :')

Daisypath Anniversary tickers

Jantung, Hati, Limpa, Paru

Wanita di jadikan atas nama cinta.
Kalau cari, mesti jumpa.

Dan kamu,
Mohammad Noor Irfan;
Terima kasih kerana mencari saya semula!

Hep ! ! !
Curik hati kite ekk!

Tapi tak per..
Kite suke~

(^__^)

#irfanintanJR

#irfanintanJR
Aleesya Eryna

Kesayangan 31-3-13

Kesayangan 31-3-13