Monday, April 5, 2010

.tiba-tiba i nangis bila baca entry ni

.

.scheduled post.

.i tak tahu kenapa hati i cepat tersentuh
.bila i baca entry ni
T_________T
Din kata:
“Aku nak rasa macam mana engkau rasa Nil selama ini duduk bersama calon-calon lain dekat tempat duduk orang top-top”
Alahai, sebak Paknil bila teringatkan impian Din. Masa Din berlawak waktu commercial break tahun lalu Paknil sedih sangat sebab dia jadi penghibur tatkala siaran langsung berihat untuk iklan. Paknil cakap dengan dia, “Cukup-cukuplah buat keje tu Din. Tahun depan aku nak kau pulak tengok orang lain buat keje tu”
Betul pun. Termakbul doa kami apabila Din tersenarai bersama Paknil, AG, Kieran dan Faizal.
Tapi malam ini dia tengok dari jauh rupanya.

Din kata:
“Aku nak pakai baju ala-ala konvokesyen malam tu nanti. Aku pedulik haper! Yang penting aku nak orang jerit kat aku masa red karpet”
Memang Paknil nantikan saat ini sebab Paknil percaya si Din ni akan buat apa sahaja untuk kasi orang ketawa dan terhibur. Dia pernah buat persembahan kat Melaka masa Jelajah Era buat perkara yang sehingga seluruh penonton dan kami ternganga dan ketawa tak hengat. Rupanya dia dah pakat dengan Shuib Sepah untuk menarik seluar pakaian cinanya ketika kitorang buat catwalk pakaian terbaik. Dia sanggup malukan dirinya yang kelihatan seolah terkejut bila seluarnya dilondehkan dan hanya tinggal seluar pendek di dalam.
Sampai macam tu dia nak buat orang ketawa.

Din kata:
“Kalau kau menang Nil, aku nak naik pentas jugak. Masa kau bagi ucapan, aku pose sebelah kau sebab nak tunggu giliran aku entah bila”
Alahai Din. Kenapa kau tinggalkan aku kata-kata yang boleh buat aku tersentak macam ni? Kau tahu tak Din yang aku tak fikir langsung nak menang dah sekarang ni. Aku cuma teruja nak tengok perangai engkau aje. Paknil dah boleh bayangkan keriuhan dia yang boleh buat lawak sengal dia sorang-sorang ketika majlis.
Dia seronok tengok calon-calon gila-gila lain terlibat sama sebagai finalis seperti Didie Alias dan Enot sebab Paknil dah jangka mesti ada sesuatu dia akan bawak pakat dengan diorang malam itu nanti.
Dalam keriuhan tepuk sorak malam ini, Paknil akan rasa sunyi.

Din kata:
“Aku malam ABP nanti akan ikut bontot kau kemana kau pegi orang mesti ambik gambar kau untuk suratkhabar. Ada aku kesah!”
Pening jugak layan si Din yang main redah aje ni. Tak akan ada siapa yang boleh marah dengan tindakan dia sebab semua sudah akur dengan sikap ‘belasah aje’ dia tu! Semua orang seolah menunggu Din buat sesuatu yang ‘luarbiasa’ sebab kalau dia bersikap seperti orang lain, maka itu bukan Din Beramboi dan mungkin ramai yang rasa pelik.
Sekarang Din tak payah ikut 'bontot' Paknil sebab mana Paknil pergi pun ada dia dalam hati Paknil.

Kini semua tinggal kenangan.
Paknil boleh bayangkan aje benda yang dia cakapkan itu pada ketika berlangsungnya ABP malam nanti. Jika ada di antara kawan arwah yang tidak mahu menyertai ABP malam ini sebab hormatkan arwah, itu hak mereka. Paknil tetap akan pergi, InsyaAllah. Menang atau kalah. Kali ini Paknil pergi pun sebab dia. Paknil nak bawa bersama Paknil semangat Din Beramboi. Paknil nak orang semua rasa kehadirannya di situ malam ini walaupun Din sudah tiada.
InsyaAllah Paknil akan bawa anak sulong Din bersama Paknil malam ini. Paknil nak dia tahu yang Papa dia teringin sangat berada di situ malam ini dan menghargai kerja Papa dia selama ini. Paknil nak dia tahu jugak yang Papa dia sebenarnya disayangi jutaan peminat dan kerja gila Papa dia terbayar malam ini.
Buat Din, “Aku rindu kat kau, rindu sangat”. Al-Fatihah.

Al-fatihah untuk arwah Din Beramboi

Photobucket

34 comments

.::WaNiE::. said...

:(

sedihh intann :(

Hazzy Ishak said...

sedih betul bila paknil bagi ucapan kat abph semalam
huhu

[-suziey-] said...

huhu..sedihhh

noor afzan said...

asal akakpun nangis ni..
huhu~

~LP Lum~ said...

salam intan~

nak wat mcm mna?? walaupun arwah dah pegi, tapi terasa spt dia msih lg ada ngan kita smua.. :(

ps : g blog akak n ambik award eik.. :)
n thanx atas sokongan intan... :)

enyheartsdiamond said...

i pon nangis :(
betul-betul sedih..
lagi2 org yg terdekat :(

enyheartsdiamond said...

tehehehe..tu nasib baik i tak publish dialog2 i dgn gorilla tu tawww :p

*say thanks to ur friend..
*u pny entry pon best2! santai dibaca :))

*tehehehe.. entri tu terbaik sbb i tak sorokkan identiti org tu kan???sebabnya, i taknak org lain terkawan dgn penjenayah siber ni :D
masa i gaduh2 tu, ramai yg suruh i publish ttg ni..dyowang support i..dyowang kata;

"protect our blogger friend.."

sampai camtu :)

*Dak kecikkk* said...

saya pow nangis bila baca N3 paknil ni semalam..urmmmm,tiba2 jd sebak.. :(

JMR said...

din beramboi dlm kenangan..~

nanie ;) said...

sdhnya..al-fatihah buat arwah..:((

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

~hazzy

.i x tgk abpbh :(
.ruginyeee

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

~wanie

.tu la :(

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

~suziey

.sedih kn kak? :(

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

~afzan

.so tacing T__T

||| PöJìé PööH ||| said...

i'm touching!
mesti PakNil paling terasa kan kehilangan dia.
terngiang² setiap lawak dia especially masa zaman² dia dalam CD Ujang, permulaan watak dia sebagai Din Beramboi..

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

~lp lum

.insyaAllah kak ;)

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

~eny

.tu laaaa
.sgt sedeyyy

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

~eny

.i pun protect sayangggg! ;D

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

~dak kecik

.me too :(

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

~jmr

.yuppp

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

~nanie

.al-fatihah

Matjoe said...

pak din terbaik!!

mmg terkezut jgk lerr

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

~haz

.i x tgk abpbh :(

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

~wanie

.T____T

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

~suziey

.sedey sgt T__T

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

~afzan

.tacing sgt kan? :(

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

~lp lum

.tenks kak ;)

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

~eny

.wuuuu hati tisu kan kan kite neh? ;p

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

~eny

.hahaha mesti lahhhh ^^

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

~dak kecik

.sebak sgt :(

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

~jmr

.yerpp :(

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

~nanie

.al-fatihah

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

~matjoe

.i pun tekejut sgt! :(

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

~pojie

.tatau pn yg watak dlm ceta ujang tu mmg betul3 arwah
.al fatihah

 

About Me

My Photo
intanurulfateha
Muar, Johor, Malaysia
Eh, dah ada dua orang baby girl! ;) | Berdaftar dengan SSM, Double I Excellent Enterprise : JR0046896-W | For any inquiries, whatsapp 012-7186471
View my complete profile

#our journey

Friends since 2008
Getting Close since Nov 2010

Daisypath Anniversary tickers

Love is not a matter of counting the years, it is about making the years!

Daisypath Anniversary tickers

Alhamdulillah.. :')

Daisypath Anniversary tickers

Jantung, Hati, Limpa, Paru

Wanita di jadikan atas nama cinta.
Kalau cari, mesti jumpa.

Dan kamu,
Mohammad Noor Irfan;
Terima kasih kerana mencari saya semula!

Hep ! ! !
Curik hati kite ekk!

Tapi tak per..
Kite suke~

(^__^)

#irfanintanJR

#irfanintanJR
Aleesya Eryna

Kesayangan 31-3-13

Kesayangan 31-3-13