Thursday, November 18, 2010

.air masak

.

Salam.

Tak tahu nak update apa. Serius, rasa lemah gila badan ni. Tak tahu nak buat apa. Gila lost sekarang ni. Isk.. :'( Bukak FB, bukak twitter, formspring semua tak jalan. Bosan. Nak tengok movie, tak larat. Nak tidur, rasanya dah penat dah tidur.

Perut kosong. I tak makan apa-apa hari ni selain dari biskut Oat Krunch perisa coklat. Tekak rasa tawar. Rasa macam nak muntah. Minum milo, terasa milo tu tak sedap. Minum coke pun rasa dah tak sedap. Kalau dulu, hari-hari nak minum air coke. Last-last minum air masak. Tu pun sebab nak makan panadol.

Kepala ni masih rasa berat. Rasa nak operate, keluarkan batu yang ada dalam kepala ni. Mandi, basuh kepala lama-lama, pun tak hilang pening ni. Rasa nak je hentak dekat dinding. Tapi nak pergi ke dinding tu pun, rasa tak larat. Huhu. Orang kata, kalau sakit kepala, rehat. Dah rehat banyak dah. Rasa macam nak pergi jogging satu Malaysia jer.

Air masak
I tak tau lah kenapa lah I ni jenis susah gila nak minum air masak. Minum 2-3 teguk je dalam sehari. Kadang-kadang, dalam sehari tak minum langsung. Bukan kadang-kadang, tapi selalu kot. Tu sebab badan ni kering jer. :'( Sekarang ni pun, minum air masak sebab nak telan panadol. Kalau tak, jangan harap lah.

Selalu nak kena paksa, baru nak minum. Ingat lagi, kena paksa habiskan air masak oleh dia dulu. Hmm seksa gila time tu. Nak menangis rasanya. Pandang muka dia yang garang tapi comel tu, terpaksa habiskan. Tapi rasa tak habis pun. Sebab memang tak boleh masuk. Ok tiba-tiba rindu dekat dia. Sekarang dah tak ada orang paksa lagi. :'(

Asal I tak suka ek air masak? Dari kecik sampai ke sekarang ni pun I masih tak boleh terima air masak tu. Bukan tak boleh minum, boleh jer. Cuma tak terminum. Dulu, masa kat Melaka (rumah sewa), beli 2 botol air mineral yang besar. Dalam sebulan, tak tentu lagik habis. Lepas tuh beli air mineral Spritzer yang botol kecik-kecik tu 1 kotak. Itu pun, makan satu sem, baru habis. Dahsyat kan?

Macamana ek nak jadi suka pada air masak?
Kena declare couple ke dengan dia? =.="

27 comments

Heidi Shafiq said...

klu i kurang minum air masak kulit jagi gelap pastu otak jadi lembab pastu jerawat jd banyak pastu ruam senang kuar pastu berak 3-4 hari sekali pastu kencing jadi kotor pastu jadi pemalas pastu badan jadi lemah pastu selalu rase tak sihat..

bile minum air masak byk2 cergas n hepi sentiase.. :D

Wana De'Amor said...

rsanya better jdi BFF air masak dh la..kalo declare couple kang..bila intan minum coke ke..pepsi ke..dia sedey..hehehehe

the polaris said...

air masak sedap ap. bole hilang an dahaga. ;)

mier@merr said...

ai suka air masak...air paling sedap..hehe

Syazwana said...

letak air masak dalam botol coke!
kompem terminum
hahaha

♥NiniHartini♥ said...

i paling suka minum air masak. klu mkn kt luar pn order air masak. tp knp badan kering jugak? hihihi

rasanya kalau byk minum air manis yg buat badan membesar. minum air masak, sbb tu badan kering. tp u mcm dh x normal pulak..hihihihi gurau jek ;p

cik nur said...

letak lah lemon or pape pn buah ada bg rasa dekat air tuh tp jgn letak gula plak hehehe just letak lemon satu slice bg ada perasa ckit
air masak perlu untuk badan tau
jgn lpe minum tau
take care :)

Encik Tikus said...

demam ehh ?

Myra Arshad (: said...

ayooo. parah kamu ni sis. hehe. air masak itu penting. kena la belajar suka kan air masak. awet muda tau ! hehehe

*even sis mmg dah nmpk awet muda*

hamzah ian said...

letak je tepi katal satu botol.. baru rasa rajin skit bila tengok air depan mata

intanurulfateha said...

@Heidi Shafiq

lu ingat gua takut ah? :P

intanurulfateha said...

@Wana De'Amor

haha comel komen u :P

intanurulfateha said...

@the polaris

mmg pun tp coke lg sedap! :D

intanurulfateha said...

@Syazwana

gud idea! :P

intanurulfateha said...

@♥NiniHartini♥

ntah lah u
sepatutnye cmtuh ah
hmm i mmg abnormal kot :'(

intanurulfateha said...

@cik nur

lemon? pahit nnt! :'(

intanurulfateha said...

@Encik Tikus

haah :'(

intanurulfateha said...

@Myra Arshad (:

nt jd makin muda kan kan?
mnum skng jgk! :P

intanurulfateha said...

@hamzah ian

tepi katil ek?
da ltk dahh, same je :'(

intanurulfateha said...

@mier@merr

x sedap
wek wek :P

♥CIK SHA♥ said...

sis dulu pun tak suke air masak..tapi kena belajar jugak minum tau intan..bagus untuk kesihatan..bagus juga untuk awet muda tau..mula2 minum segelas satu hari pun takpe..

✿ CikCimi said...

baek minum.
nty kene masok air 5 6 botol cam kite?
mahu kah???

intanurulfateha said...

@♥CIK SHA♥

oke kak~
sedang cuba sdaya upaya :P

intanurulfateha said...

@✿ CikCimi


mau
senang sikit
x yah nk kene mnum sndiri

✿ CikCimi said...

@intanurulfateha
dang !
sengal punya intan.
cubit kang !

intanurulfateha said...

@✿ CikCimi

wekk :P

♥NiniHartini♥ said...

@intanurulfateha

tp sedih jd org kurus kering kan? hihi.. dah cuba sedaya upaya berat susah nak bertambah. klu menurun, cepat je :(

 

About Me

My Photo
intanurulfateha
Muar, Johor, Malaysia
Eh, dah ada dua orang baby girl! ;) | Berdaftar dengan SSM, Double I Excellent Enterprise : JR0046896-W | For any inquiries, whatsapp 012-7186471
View my complete profile

#our journey

Friends since 2008
Getting Close since Nov 2010

Daisypath Anniversary tickers

Love is not a matter of counting the years, it is about making the years!

Daisypath Anniversary tickers

Alhamdulillah.. :')

Daisypath Anniversary tickers

Jantung, Hati, Limpa, Paru

Wanita di jadikan atas nama cinta.
Kalau cari, mesti jumpa.

Dan kamu,
Mohammad Noor Irfan;
Terima kasih kerana mencari saya semula!

Hep ! ! !
Curik hati kite ekk!

Tapi tak per..
Kite suke~

(^__^)

#irfanintanJR

#irfanintanJR
Aleesya Eryna

Kesayangan 31-3-13

Kesayangan 31-3-13