Sunday, November 7, 2010

.kalau korang tak gelak, maknanya korang bukan manusia normal keh keh keh

.

Salam Readers~

Tadi private blog kejap sebab ingat nak edit blog. Tapi tak jadik sebab tak ada idea dan malas. Ok, I memang malas. Bosan tak tahu nak buat apa. Gila bosan macam nak guling-guling atas jalanraya. Tengok note dekat facebook, ada orang share something. So, I baca dan.... korang baca lah ek. Huhu~

Pagi itu pagi minggu. Cuaca cukup sejuk sehingga mencapai takat suhu beku. Sebab itu saya tidak mandi pagi sebab air kolah jadi air batu dan air paip tidak mahu keluar sebab beku di dalam batang paip. Pagi itu saya bersarapan dengan keluarga di dalam unggun api kerana tidak tahan sejuk. Selepas itu emak saya mengajak saya menemaninya ke pasar. Tetapi saya tidak mahu.

Selepas emak menikam perut saya berkali-kali dengan garfu barulah saya bersetuju untuk mengikutnya. Kami berjalan sejauh 120 kilometer kerana pasar itu letaknya 128 kilometer dari rumah. Lagi 8 kilometer nak sampai pasar saya ternampak sebuah lori kontena meluru dengan laju dari arah belakang.

Dia melanggar emak saya. Emak saya tercampak ke dalam gaung. Dia menjerit "Adoi!". Lepas itu emak saya naik semula dan mengejar lori tersebut. Saya pun turut berlari di belakang emak saya kerana takut emak saya melanggar lori itu pula. Pemandu lori itu nampak kami mengejarnya. Dia pun memecut lebih laju iaitu sama dengan kelajuan cahaya. Kami pula terpaksa mengejar dengan lebih laju iaitu sama dengan dua kali ganda kelajuan cahaya. Emak saya dapat menerajang tayar depan lori itu. Lori itu terbabas dan melanggar pembahagi jalan lalu bertembung dengan sebuah feri. Feri itu terbelah dua.

Penumpang feri itu yang seramai 100 orang semuanya mati. Pemandu feri itu sangat marah. Dia pun bertukar menjadi Ultraman dan memfire pemandu lori. Pemandu lori menekan butang khas di dalam lori dia..lori itu bertukar menjadi robot Transformer. Mereka bergaduh di udara. Emak saya tidak puas hati. Dia pun terus menyewa sebuah helikopter di GentingHighlands dan terus ke tempat kemalangan. Dia melanggar pemandu feri yang telah bertukar menjadi Ultraman itu.

Pemandu feri itu terkejut dan terus bertukar menjadi pemandu feri semula lalu terhempas ke jalanraya. Pemandu feri itu pecah. Pemandu lori sangat takut melihat kejadian itu. Dia meminta maaf dari emak saya. Dia menghulurkan tangan ingin bersalam. Tetapi emak saya masih marah. Dia menyendengkan helikopternya dan mengerat tangan pemandu lori itu dengan kipas helikopter. Pemandu lori itu menjerit "Adoi..!" dan jatuh ke bumi. Emak say menghantar helikopter itu ke Genting Highlands. Bila dia balik ke tempat kejadian, dia terus memukul pemandu lori itu dengan beg tangannya sambil memarahi pemandu lori itu di dalam bahasa Inggeris.

Pemandu lori itu tidak dapat menjawab sebab emak saya cakap orang putih. Lalu pemandu lori itu mati. Tidak lama kemudian kereta polis pun sampai. Dia membuat lapuran ke ibu pejabatnya tentang kemalangan ngeri itu. Semua anggota polis di pejabat polis itu terperanjat lalu mati. Orang ramai mengerumuni tempat kejadian kerana ingin mengetahui apa yang telah terjadi. Polis yang bertugas cuba menyuraikan orang ramai lalu dia menjerit menggunakan pembesar suara. Orang ramai terperanjat dan semuanya mati.

Selepas itu emak saya mengajak saya ke pasar untuk mengelak lebih ramai lagi yang akan mati. Di pasar, emak saya menceritakan kejadian itu kepada penjual daging. Penjual daging dan peniaga-peniaga berhampiran yang mendengar cerita itu semuanya terkejut dan mati. Saya dan emak saya terus berlari balik ke rumah. Kerana terlalu penat sebaik saja sampai di rumah kami pun mati. Itulah kemalangan yang paling ngeri yang pernah saya lihat sebelum saya mati.

HAHAHA.
Gila comel karangan dia kan?

Ok nak sambung gelak.

Bai!

46 comments

nina said...

terkejut gak tadi bila bukak blog sis da private..

errkk memang lawak karangan ni. abes semua pon da mati. haha..

iQaChumel said...

hahaha pocah powut den membaco..
gila comel die buat karangan.
spm confirm A++++
haha.terhibur =)

mera zati M.z said...

hahaha, dah pernah bace kat fb, tapi still...lawak tiap kali membace nye....adoiii... thanks kak intan.. arini buat sy gelak guling guling smpai jtuh katil.. XD dah tk tencen sgt nk study for final..huhuu

Ija Gegirl said...

memang gila lah! :p

mier@merr said...

hahaha....makhluk mana wat karangan neh?!

ziRaH <3 y0u! said...

haha..
tak logik langsung cerita die..
tapi kelakar comel.
<3

..hizamirahim.. said...

haha.
menangis baca ni !
=.=

♥♥♥aRiSa FunAbAsHi♥♥♥ said...

haha..sweetnye..
kelakar lak krgan nih..sape wat sis..??

Anna Boleyn said...

haha kebal..tak mati2. budak darjah bape lah yang tulis karangan ni.

HaFizRahMaN.com said...

wahahahahaha bongoks gilaaaa

rienarisa said...

haha. mmg lawak. ^.^

Arif zakwan said...

hahaha... skrg ni dgn aku skali mati bace karangan tu...

@juera said...

hahahaha!memang kelaka giler ah!

Fitrihadi said...

hahaha cerita ngarut tapi kelakar gila..adehhh

fndrocka said...

Aku separuh manusia..separuh robot

aLya said...

hahahaha..garang gile mak die...smpai sanggup pi pinjam helikpter nk kejar pmndu lori..ngeeeee

Reyza GiRL said...

hahahaha......lawak citer nih....
kreatif saper yg tulis nih..

syaza kelyza said...

hahaha ! ni sumpah kelakar !

Intan Nurlemsha said...

nih bukan kelaka tapi bodo (-___-)

ahmad jo said...

LOL!! wpun x logik tp best n klako.. hak3

Diyanarghhh said...

Fire Fire

Haha

intanurulfateha said...

@nina

hahaha tu la psal ;D

intanurulfateha said...

@iQaChumel

hahaha itu confirm! ;p

intanurulfateha said...

@mera zati M.z

haha same ah
bce byk kali pun nk glk lg ;p

intanurulfateha said...

@Ija Gegirl

gila lawak kan kan? huhuhu

intanurulfateha said...

@mier@merr

makhluk tuhan plng sexy ;p

intanurulfateha said...

@..hizamirahim..

jgn la smpai nanges zami ;p

intanurulfateha said...

@♥♥♥aRiSa FunAbAsHi♥♥♥

nth lah
sis pn xtau
share dr fb jer huhu

intanurulfateha said...

@Anna Boleyn

rse budak da besa neh huhu

intanurulfateha said...

@HaFizRahMaN.com

tp comel! ;p

intanurulfateha said...

@rienarisa

kn?
i dah ckp dah huhu

intanurulfateha said...

@Arif zakwan

hahahahha lawak ah u neh ;p

intanurulfateha said...

@juera


huhu tu lah ;D

intanurulfateha said...

@Fitrihadi

lawak kn kan fitri ;p
oi oit, bile nk jumpe i skali ngan cimi comot n sara?
grrr

intanurulfateha said...

@fndrocka

elehh
dan dan x ngaku manusia ;p

intanurulfateha said...

@aLya

huuuu imaginasi tinggi gile kn alya ? ;p

intanurulfateha said...

@Reyza GiRL

katenye budak skola yg buat huhu

intanurulfateha said...

@syaza kelyza

hahahaha kann
sis da ckp dah ;p

intanurulfateha said...

@Intan Nurlemsha

hahahah lawak lah weh

intanurulfateha said...

@ahmad jo

hahaha tau xpe

intanurulfateha said...

@Diyanarghhh

yeahh!

intanurulfateha said...

@ziRaH

mmg comel sgt heee

aLya said...

taw xpe..
ni mst geng ske berangan neh..hehe

intanurulfateha said...

@aLya

tu la pasal! haha~

✿ CikCimi said...

er apakah??
=.="

intanurulfateha said...

@✿ CikCimi

u paham x? :P

 

About Me

My Photo
intanurulfateha
Muar, Johor, Malaysia
Eh, dah ada dua orang baby girl! ;) | Berdaftar dengan SSM, Double I Excellent Enterprise : JR0046896-W | For any inquiries, whatsapp 012-7186471
View my complete profile

#our journey

Friends since 2008
Getting Close since Nov 2010

Daisypath Anniversary tickers

Love is not a matter of counting the years, it is about making the years!

Daisypath Anniversary tickers

Alhamdulillah.. :')

Daisypath Anniversary tickers

Jantung, Hati, Limpa, Paru

Wanita di jadikan atas nama cinta.
Kalau cari, mesti jumpa.

Dan kamu,
Mohammad Noor Irfan;
Terima kasih kerana mencari saya semula!

Hep ! ! !
Curik hati kite ekk!

Tapi tak per..
Kite suke~

(^__^)

#irfanintanJR

#irfanintanJR
Aleesya Eryna

Kesayangan 31-3-13

Kesayangan 31-3-13