Wednesday, November 3, 2010

.love women with the whole of your heart

.

Salam Readers~

Jangankan lelaki biasa,
Nabi pun terasa sunyi tanpa wanita,
Tanpa mereka,
fikiran dan perasaan lelaki akan resah,
Masih mencari walau ada segalanya,
Apa yang tiada dalam syurga?
Namun Adam tetap rindukan Hawa.

Dijadikan wanita dari tulang rusuk yang bengkok itu,
untuk diluruskan oleh lelaki,
Tetapi seandainya lelaki itu sendiri tidak lurus....
Mana mungkin kayu yang bengkok menghasilkan bayang yang lurus,
Luruskanlah wanita dengan jalan yang ditunjukkan oleh Allah SWT,
Kerana mereka diciptakan sebegitu rupa oleh Allah.

Didiklah mereka dengan panduanNya,
Janganlah cuba menjinakkan mereka dengan harta,
Kerana nantinya mereka akan liat,
Janganlah hiburkan mereka dengan kecantikan,
Kerana nantinya mereka derita,
Kenalkanlah mereka kepada Allah,
Zat yang kekal,
Di situ punca kekuatan dunia!!!

Akal senipis rambutnya,
Tebalkan ia dengan ilmu,
Hati serapuh kaca,
Kuatkanlah ia dengan iman,
Perasaan selembut sutera,
Hiasilah ia dengan akhlak,
Suburkanlah ia kerana daripada situlah nantinya,
mereka akan lihat nilaian dan keadilan.

Tuhan,
Bisikkanlah ke telinga mereka bahawa,
Kelembutan bukan satu kelemahan,
Ia bukan diskriminasi Tuhan,
Sebaliknya disitulah kasih dan sayang Tuhan,
Jinakkanlah diri kepada Allah,
Nescaya akan jinaklah segala-galanyadi bawah pimpinanmu,
Jangan mengharapkan isteri semulia Fatimah Az Zahra,
Andai dirimu tidak sehebat Saidina Ali Karamallahawajhah.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Girls, if only all the guys could love us because of these. There will be no such thing like heartbroken. and for the guys, there is a big responsible for all of you to guide us girls. Bukan dengan menindas, memukul, merogol. Tidak dijadikan wanita kalau bukan kehendak lelaki sendiri. :)

"Patience is a virtue"

Bai!

16 comments

Fifi Rahmat said...

yesssss. terbaek yunk!

hakimfaridzul said...

sweet~

hohohoho

enyheartsdiamond said...

tidak dijadikan wanita kalau bukan kehendak lelaki :')

Mr feckry said...

gua sangat sayang pada kaum wanita

.s.o.f.i.a. said...

setuju!!!!! tapi mana nak cari dah laki camtu skang nie???

AuTumN LeaVes said...

mcm sedih je..jgn la sedih2...hee...kan dah habes paper kan kan? be happy.:D

popo said...

tolak ansur

leeza said...

i like much this entry ....

intanurulfateha said...

@Fifi Rahmat

yerpp
betul~

intanurulfateha said...

@hakimfaridzul

sis mmg sweet pun ;p

intanurulfateha said...

@enyheartsdiamond

setuju sgt ayat neh! :)

intanurulfateha said...

@Mr feckry

gua pun! ;)

intanurulfateha said...

@.s.o.f.i.a.

try crik kt mudah.my
kuikuikui~~

intanurulfateha said...

@AuTumN LeaVes

:) iyerr

intanurulfateha said...

@popo

itu paling penting!

intanurulfateha said...

@leeza

me too~ ;p

 

About Me

My Photo
intanurulfateha
Muar, Johor, Malaysia
Eh, dah ada dua orang baby girl! ;) | Berdaftar dengan SSM, Double I Excellent Enterprise : JR0046896-W | For any inquiries, whatsapp 012-7186471
View my complete profile

#our journey

Friends since 2008
Getting Close since Nov 2010

Daisypath Anniversary tickers

Love is not a matter of counting the years, it is about making the years!

Daisypath Anniversary tickers

Alhamdulillah.. :')

Daisypath Anniversary tickers

Jantung, Hati, Limpa, Paru

Wanita di jadikan atas nama cinta.
Kalau cari, mesti jumpa.

Dan kamu,
Mohammad Noor Irfan;
Terima kasih kerana mencari saya semula!

Hep ! ! !
Curik hati kite ekk!

Tapi tak per..
Kite suke~

(^__^)

#irfanintanJR

#irfanintanJR
Aleesya Eryna

Kesayangan 31-3-13

Kesayangan 31-3-13