Sunday, April 17, 2011

.and only the best girl can be with the best man... :)

.

Apabila seorang pelaut jatuh cinta,
Maknanya pasangan pelaut itu mesti seorang yang luar biasa.

Apabila seorang pelaut itu memilih pasangan,
Maknanya pasangan pelaut itu seorang yang tabah dan setia.

Apabila seorang pelaut itu ingin berkahwin,
Maknanya pasangan pelaut itu tahu apa yang bakal dihadapinya.

Ini kerana,
Apabila pelaut itu sudah belayar,
Pasangannya akan di tinggalkan di daratan.
Menjalani kehidupan tanpa suami atau isteri.
Membesarkan anak seorang diri.
Memikul tanggungjawab seorang diri.

Oleh itu,
jika pasangan anda seorang pelaut,
Dirinya mngambil keputusan untuk berpisah dengan anda,
Itu tandanya,
Dia menyayangi diri anda lebih dari pengetahuan anda.
Dia tidak mahu anda bersedih menunggu kepulangannya.
Dia tidak mahu anda menjalani kehidupan tanpanya.
Dia tidak mahu anda membesarkan anak seorang diri.
Dia tidak mahu anda menyelesaikan masalah tanpa dirinya.

Jika anda sanggup menjadi pasangan pelaut,
Maknanya, cinta anda begitu tinggi nilainya.... ♥


"SAYA SANGGUP!"

Credit to : Widad Firasyah ;)

11 comments

little cart00n said...

SAYA JUGA SANGGUP!!
sebab boyfren saya juga seorang pelaut! dan jugak sebab saya sayang boyfren saya walaupun dia selalu tinggal saya untuk turun di lautan! tehee :)

aniline said...

sweetnye kak intan! wish both of u for a wonderful life in future, susah senang bersama ok! ^^

- yUsziEka - said...

sweet meh. :) love story yg sweet sgt2. pnjm wat novel leh? hehehe

Syasya Acing Mitchy said...

sweet ;)

Dak Ipan said...

sanggup ke??? :-P

Khairul Atikah @ Cik Yuki said...

SAYA TAHU APA YANG BAKAL SAYA LALUI BILA MENCINTAI SEORANG PELAUT ! JADI . . SAYA NAK DIA NAMPAK SAYA KUAT ! walaupun kenyataannya . . saya akan menangis teresak - esak bila rindukan dia . .

Mama Qiestina said...

salam intan,

heheh suwit la entry ni.bole lah join kelab wifey org kapal tak lama lagi yeh :)

btw, salam kenal eh.bloghopping tadi terjupe belog kami.kak yat pon seafarers wifey.nice meet u here.akak link kan kamu eh!

SyahmiFikri said...

wah!! harus lah sanggup kan..

kan3 =)

✿ emaxoxo ✿ said...

haha sweet entry ni sis ;)

HafizRahman.com said...

haha..saya juga seorang pemancing di lautan...kira pelaut jugak kan???bahaha

intanurulfateha said...

@Dak Ipan

kuang asam syg ;p

 

About Me

My Photo
intanurulfateha
Muar, Johor, Malaysia
Eh, dah ada dua orang baby girl! ;) | Berdaftar dengan SSM, Double I Excellent Enterprise : JR0046896-W | For any inquiries, whatsapp 012-7186471
View my complete profile

#our journey

Friends since 2008
Getting Close since Nov 2010

Daisypath Anniversary tickers

Love is not a matter of counting the years, it is about making the years!

Daisypath Anniversary tickers

Alhamdulillah.. :')

Daisypath Anniversary tickers

Jantung, Hati, Limpa, Paru

Wanita di jadikan atas nama cinta.
Kalau cari, mesti jumpa.

Dan kamu,
Mohammad Noor Irfan;
Terima kasih kerana mencari saya semula!

Hep ! ! !
Curik hati kite ekk!

Tapi tak per..
Kite suke~

(^__^)

#irfanintanJR

#irfanintanJR
Aleesya Eryna

Kesayangan 31-3-13

Kesayangan 31-3-13