Sunday, August 21, 2011

.jodoh itu rahsia tuhan

.

Salam.

Sejak dua menjak neh, selalu sangat terfikir, siapa jodoh kite yang sebenarnya? Adakah betul Irfan akan jadik suami kite satu hari nanti? Hmmmm..

Lagi dekat tarikh ex-ex boipren kite nak kawen, lagi lah perasaan tuh bercampur campur. Zzzzzz. Kite redha jer. Lagipun benda dah lepas. 5-6 tahun lepas kot.. Isk.. (-.-")

Tapi kan, bila fikir fikir balik, kenapa lah perlu buang masa 5-6 tahun bercinta, tapi ending nya tidak bersama. Buang masa sangat sangat sangat. Masa bercinta, janji sehidup semati. Tapi bila clash, dia dengan orang lain, kite dengan orang lain. Aigoo~ Mana pergi semua janji. Haish...

So pengajaran nya, tak payah lah nak janji janji bagai. Ni semua pengaruh TV. Tersangat lah cinta monyet dan penuh dengan DRAMA! Wuuuu~ (T_T)

Tapi semua Tuhan dah tentukan. Mungkin sebagai pengajaran dan panduan untuk masa hadapan. Untuk kehidupan yang lebih baik. Kan? (^__^) Maka, senyum lah kerana perjalanan hidup masih panjang jika kite masih lagi diberi kesempatan oleh Tuhan untuk menikmati kehidupan itu.

Jadi kalau korang semua terfikir, siapa agaknya jodoh korang semua, ingatlah bahawa.... 

"Jodoh itu rahsia Tuhan. Apabila selesai tangan berjabat dan sempurna lafaz ijabkabul di ucapkan....maka dialah jodohmu.."

Shhhh!
(^__^)

22 comments

ninie_azriena said...

semua tu dah memang ditakdirkan dan kita sebagai hamba kena redha..

(n_n)

bella_bumbum said...

setuju dengan akak ! XD
tak semestinya bercinta puluh puluh tahun tu akan kawin aite? abg sy sepuluh taun bercinta akhirnya kecundang jugak. kawin dengan org lain. HAHA

..cik gugu.. said...

sy b'cinta 6 thn.. kecundang jugak...

aisya zaida said...

setuju.. jooh itu rahsia Allah. manusia hanya mampu merancang tp Allah yang menentukan..

isyam mirah said...

btol3...setuju ngn akak..
bcnta lame pom, klu xde jodoh xde gk kn..
klu 4 ari knl pom, klu da jodoh, kawen gk..
4ari??..jap beno..hihihi

lailatul fatiqah said...

sumenye ketentuan dari DIA.kite hanya merancang..

Eyka said...

sukee entri ini :)

MerLe said...

btul tu..tp klu dh ada calon, doa2 la lebih ckit spy jodoh kita ngn dia kuat.. xmau la putus2 ni.. wat sdih je..huhu

tp DIA dh tetapkn jdoh terbaik utk kita..

syafa said...

yup. perihal jodoh ni sgt subjektif kn.. tp yg pasti jodoh kita biasanya yg ada dekat dgn kite.. semoga berbahagia :)

~azillakhalison~ said...

kite hanya mampu berdoa utk jjodoh kite...kalau die bukan jodoh kite,maknenye ade yg lebh baik dr tu kan ALLAH akan bg kite...kenal lame pon kalau tu bukan jodoh kite??ermmm ... kite merancang tuhan yg menenntukan..

semoga bahagia :)

Adziim said...

jdi tak perlu kot marah2 tensen lau x dpt contact dak Ipan.

Cik Areen said...

tp kdg2 kite pk bile da sah akad tuh, dye la jodoh kite dari tuhan.
tp nape ade jugak owg yg cerai then kawen laen pulak?
mane yg sebetulnye jodoh dye?

♥tiehanurfatiha♥◕ ‿‿ ◕♥ said...

hmmm.. kn siss kan..? i wish i wish i wish.. but i can't.. now i'm just hoping~ i hope i hope i hope~

=.="

dayah aziz said...

intan.. jgn ckp macam tu.sdey lak kite..bcnta hmpir 6 tahun n hampir retak sekang..;(

YuSeNzE - KniGhT said...

hahha.. bercinta perlu pada kadar kewarasan akal yang nyata untuk menerima sebarang kemungkinan. Cinta bukanlah jaminan untuk kekal sebagai pasangan. Kadang2 merelakan kepergian lebih menjanjikan kebahagiaan. Bahagia bukan milik kita seorang. Bahagia juga milik si dia yang kita sayang tetapi tidak mampu kita miliki. Renung2kan ;)

Dunia Landax said...

Chill je..nak kenang lagi kisah lama buat apa,kalau kita tahu apa akan jadi pada hubungan masa hadapan,percayalah,kita tak kan pernah rasa nikmat bercinta =P

www.dunialandax.com

Edy Fee said...

byk betul exsssss ye
ber ex ex ex lagi.hehe

cik nur said...

tuh la yang hanya mampu kita buat berdoa dan berserah sbb hanay dia yang maha mengehtahui :)

miszvanilla said...

setuju..
ape pun yg akan berlaku hanye allah jek yg tahu...

miszvanilla said...

setuju
semua yg terjadi dan yg akan terjadi hanye tuhan saje yang tahu...

enyheartsdiamond said...

siapa lah jodoh saya :')

Fara Zakaria said...

orang kalau dah ade jodoh, wat lah camne pon nak pisahkan mereka, mereka tetap akan bersatu. tapi kalau dah tertulis takde jodoh, so mereka (pasangan bercinta) wat lah camne pon nak bersama, tetap takan dapat bersama. tapi kene ingat jugak yang jodoh tuh masih boleh diubah dengan doa. kalau nak dijodohkan dengan org yg kite syg tuh, doalah banyak2. InsyaAllah disatukan :)

 

About Me

My Photo
intanurulfateha
Muar, Johor, Malaysia
Eh, dah ada dua orang baby girl! ;) | Berdaftar dengan SSM, Double I Excellent Enterprise : JR0046896-W | For any inquiries, whatsapp 012-7186471
View my complete profile

#our journey

Friends since 2008
Getting Close since Nov 2010

Daisypath Anniversary tickers

Love is not a matter of counting the years, it is about making the years!

Daisypath Anniversary tickers

Alhamdulillah.. :')

Daisypath Anniversary tickers

Jantung, Hati, Limpa, Paru

Wanita di jadikan atas nama cinta.
Kalau cari, mesti jumpa.

Dan kamu,
Mohammad Noor Irfan;
Terima kasih kerana mencari saya semula!

Hep ! ! !
Curik hati kite ekk!

Tapi tak per..
Kite suke~

(^__^)

#irfanintanJR

#irfanintanJR
Aleesya Eryna

Kesayangan 31-3-13

Kesayangan 31-3-13